Dagens outfit... wtf?!

Dagens outfit brukar rubriken vara på dessa bloggar.
Följt av en massa meningslösa bilder på kläder.
Några fler bilder på kläder som jag förstår bloggaren i sig INTE har i sin garderob men med kommentarerna - "guuuuuuud, vad jag vill haaaaaa!" osv bredvid. Avslutningsvis några bilder på en latté under den där evinnerliga fikan, en väninna som putar med läpparna in i kameran och ALLTID en bild på mathelvetet på tallriken(?) av någon anledning.
Ibland, men inte alltid, är det även en liten äcklig knähund med utstående ögon med på en bild, gärna påklädd något förnedrade märkesplagg. Det där har jag försökt förstå mig på under kvällen.

Sitter tjejer och läser det där?!!?... och tycker det är roligt?! Plötsligt känns det här med att förstå kvinnor (kvinnliga-dagens-outfit-bloggare iallafall) väldigt avlägset. Läser killar det?! Vad är det roliga? Berätta för mig. Jag känner att jag behöver veta.

Dagens outfit för en man är mer:
Pallar jag fotografera skiten? Nej. Alltså... Dagens outfit: Kläder.
Och inga som helst bilder från ett fik, på maten, på kaffet eller på en polare som sitter och babblar. Kommer det sedan en knähund, så funderar vi killar på hur vi ska kunna sparka till den pittögda lilla krabaten och komma undan med det.

"Är det ledigt här?"
"Ja... är det där din hund?"
"Voff!"
*spark*
"Yyyyyyl!"
"Oj... sorry. Fotbollsreflex."
Vännerna: "Rakt in i baren!!! MÅÅÅÅÅÅL!"
*kameraklick*

DET hade varit ett blogginlägg det!

Kommentarer
Postat av: Heyli

haha fan va roligt skrivet :) hatar själv meningnen "dagens outfit", vet inte varför med kanske för att det är så uttjatat. om bloggare skriver en annan rubrik läser jag hellre. kan tycka det är kul att kolla på folks kläder, ibland hittar man nåt snyggt! faktiskt.



men bilder på mat är ju det äckligaste som finns, särskilt om det är halvt om halvt uppätet redan :p

2009-03-10 @ 23:30:43
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Pezster

Heyli:

Tackar!

En bit till förståelse... ni kollar alltså in folks kläder... hmmm... fattar fortfarande inte

2009-03-10 @ 23:35:51
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: MALIN

hehehe fint inlägg ;P

2009-03-11 @ 00:02:35
URL: http://maliinnilssons.blogg.se/
Postat av: Pezster

MALIN:

Man tackar :)

2009-03-11 @ 00:04:48
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Chriz

Det där är ett fenomen jag inte förstår mig på , är du tjej och bloggar idag räcker det med att lägga upp lite bilder på just som du säger dagens kläder eller dagens "vill ha" kläder och dyl och sedan några bilder med putande läppar och poserande likasinnade vänner.



Ska det kryddas till ordentligt funkar det att gå in på toaletten och updatera bloggen genom ett videoklipp från mobil eller digitalkamera , samtidigt då som man slår världsrekord i att säga "Eeehh" så många gånger som möjligt.



Vi killar däremot , vi måste som vanligt anstränga oss 10 gånger hårdare för att nå ut , men men , vi får sätta stolthet i att många av oss driver bloggar med konsekvent genomtänkt och bra innehåll istället.

2009-03-12 @ 08:24:45
URL: http://chrippz.blogg.se/
Postat av: Pezster

Chriz:

Precis! Fan, jag glömde det där med att ta bilder på toaletten. Det är den nya fotostudion á 2009. Roligt egentligen... att tjejerna står och putar med läpparna i samma rum de bajsar i.

2009-03-12 @ 10:49:35
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0