Entré i Malmö - nytt köpcenter [med idioter]

Folk ÖVERALLT på Värnhemstorget. De stod och köade till Entré - det nya köpcentret i Malmö. Jag fick tuta och köra på trottoaren för att komma fram till vår parkering. Den där satans invigningen.

Folk är som små lämlar när det vankas nytt. Typ... "ÅH, INVIGNING! Dit måste jag!" Sedan springer de dit tillsammans med varenda jävla kotte i stan som kommit på samma briljanta idé. För tänk!!! De kanske får tillfälle att se Carolina Gynning!!! Hahaha... Där står de sedan och trängs som kossor som långsamt föses framåt av vakter som pekar i den riktning de vill att folkmassan ska röra sig åt.

Satans människor. Fullt med översminkade mini-blondinbellor (jag tror inte jag sett en ung tjejs hy på länge... den är alltid dold bakom ett två centimeter tjockt lager med SPACKEL), unga killar med spretigt hår med kilovis med kemikalier i och med obehagliga inslag av åttiotalet i sin klädsel. Gamla tanter som yrar omkring - oftast mitt framför mig - bara för att plötsligt stanna och peka på något... varpå jag nästan går på skrället. Rör dig för helvete!
Gamla gubbar knarrar omkring med hår i öronen och ser mest förvirrade ut.
Det är en blandning av alla möjliga människor som uppenbarligen är glada över att få vara där och trängas... tänk bara att få peka på saker och utbrista: "Men OJ!" och "Waow!" m.m.

Jobbar inte folk?! Är det så illa med arbetslösheten? Eller - hemska tanke - är det någon som tagit ledigt från jobbet för att gå omkring där?!


Fler idioter fast på ett annat plan i köpcentret.

Representanter för de olika butikerna delade ut flyers. Bara det!!! Vem tar emot en flyer?! När någon ger dig en flyer är det som om de säger: "Här, den här får du slänga!"

Jag hatar premiärer och invigningar. Mest för att jag ogillar folk. Folk är i allmänhet idioter och på invigningar så har de en tendens att samlas allihop på ett ställe.

Och vi som bara ville ha mat...

Kommentarer
Postat av: Maria

Men du har ju missat det vesäntliga ju! Man kan ju få något gratis om man har tur på en invigning! Gratis är gott... om man bara orkar med alla idioter förstås! :-/

2009-03-19 @ 18:43:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Maria

väsentliga skulle det ju stå! :-D

2009-03-20 @ 08:00:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Gratis är inte värt det... förresten är det inte gratis. Det kostar i form av att stå ut med alla idioterna. :P



Och "vesäntliga"... fniss

2009-03-21 @ 01:22:24
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Värnhemsbo

Ja, man kan undra - har folk inget liv?

Hur kul är det att trängas i ett köpcentrum?

Och vilken schimpans på gatukontoret har räknat ut att de tre små gatorna runt Entré-mastodonten klarar anstormningen av trafik som blir när alla idioter ska fram till köpcentrumet. För oss boende blir trafiksituationen olidlig.

2009-03-22 @ 19:32:59
Postat av: Pezster

Värnhemsbo:

Precis. Jag jobbar precis bredvid och jag hoppas verkligen det är någon på gatukontoret som får dagliga "bitch slaps" av arga stadsbor.

2009-03-23 @ 10:04:39
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0