Feminist? Hell no!

Det är nog det mest pantade ordet som finns. Att det ens blev uppfunnet. Läste den här krönikan och blev helt klart lite störd av hennes resonemang. På hennes blogg kan jag sedan läsa i kommentarerna i ett av hennes svar att "Det är bara idioter som inte är feminister."
Nu handlade det här bland annat om att Fotbollsfrun kom in i SVT Debatt och svarade nej på frågan om hon var feminist. Fotbollsfrun svarade rappt henne på sin egen blogg - riktigt lysande. Fan, vad hon är bra.

Själv är jag ingen feminist. Skulle aldrig få för mig att tillåta någon sätta en etikett på mig heller. Det är så jävla korkat att gå omkring och hitta på nya ord när de vi har räcker så gott till. Ett ord som sätter punkt för debatten är "rättvisa". Se där! Ett ord som fungerar hur bra som helst. Jag står för att det ska vara rättvist i samhället - i ALLA aspekter - inte bara manligt och kvinnligt utan på alla plan.

Förresten... titta bara på alla de som kallar sig för feminister... som påstår att kvinnor är bättre än män... att alla män är potentiella våldsverkare... som står och AVKRÄVER att alla ska in i det feministiska ledet. Titta noga på dem - DÄR har ni de riktiga idioterna.

Rättvisa. Säg det. Använd det. Efterlev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0