Idioter, glas och kycklingar

Några idioter har alltså lagt glas i kycklingfiléer... vilket drabbade mig direkt idag vid frysdisken. "Tyvärr har vi ingen djupfryst kyckling pga indragna partier". Nu är det alltså några psykopater som gjort något som drabbar mig. Arg, argare, Pezster...

Kan ge mig fan på att det är några idiotiska djurrättsaktivister eller liknande som kommit på den briljanta idén. Vi vet ju hur bra de där militanta veganerna och diverse andra djurfanatiker brukar resonera och hur långt de kan gå. Glas i en kyckling och lite otur så kan små barn få skador för livet på sina magar. Det är ren och skär terrorism enligt mig.

OM det är så... Så funderar jag på att köpa ett trettiotal grisar, ett tiotal kor, kanske några hundra kycklingar och införa en slags gisslanförhandling. Sluta genast! Annars startar Pezster århundradets grillparty och ALLA är bjudna (tyvärr kommer vi INTE att erbjuda vegetariskt alternativ, däremot är brödet glutenfritt).

Om det nu inte är meningen att vi ska äta djuren... varför är de gjorda av mat?

Om kycklingterrorn:
AB, AB igen, ännu mer glas, lite till, Säpo kollar glas, glaslarm, färskt glas i kyckling :), detta har hänt, retar mig, polisanmälda, polisen jagar sabotörer, dras tillbaka, 500 ton bränns.

Kommentarer
Postat av: Alessandra

Tror också att det är dem, undrar om dom tänker på att djuren blivit slaktade i onödan nu och slängda.. Helt i onödan.. Fel sätt att vissa sitt budskap tycker jag, det är ju farligt..!

2009-03-30 @ 21:59:41
URL: http://alessandra.se
Postat av: Pezster

Alessandra:

Det har du ju rätt i! Bra tänkt!

2009-03-30 @ 22:14:16
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Erhm... eftersom det kommer in massor med kommentarer (anonyma... IGEN... antagligen djurrättskämpar eller veganer antar jag med tanke på tonen... hahaha...) så är det nog dags att påminna om att jag INTE publicerar anonyma kommentarer...

Suck...

"Pezster - din oxfilé i salladsbaren"

2009-03-30 @ 22:40:30
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: PetterPilatus

Behöver inte vara veganer eller djurrättsaktivister, kan vara sabortage mot företaget, för att det konkurrerar mot någon annan eller någon arg anställd som blev avskedad och inte bryr sig om människors liv, eller kycklingmaffian ej betalda skulder etc.



Tror många av veganerna och djurrättsaktivister är nog mer värnade om natur och människor än andra.

Men visst finns det extremister, det gör det i alla kategorier.



Bra obehagligt är det, gillar kyckling, terroreffekten fungerar, bra gjort alqaida,



åh nej nu skrev jag ett f-ord som kommer låta FRA att spåra kycklingsidioterna till mig.





Screw them all!

2009-03-31 @ 10:35:27
Postat av: Pezster

PetterPilatus:

Företagssabotage är det säkerligen. Eftersom det är så omfattande så antar jag att det är någon form av organisation bakom... eller massor med copycats...



Hahaha... Nu kommer FRA och undersöka våra bloggar. Snart sitter vi i en cell med en stark lampa mot ögonen och ska förklara vår syn på kycklingar och glas. Tack för dagens första skratt! :)

2009-03-31 @ 10:53:03
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: David Midhage

Um, är det bara jag eller är det lite dumt att peka ut djurrättsaktivister och dessutom planera hämndaktioner, innan du har något som helst stöd för dina anklagelser?

2009-03-31 @ 11:22:14
Postat av: Pezster

David Midhage:

Nej... det har du faktiskt rätt i. Har ändrat i mitt inlägg. "Om det är så..." skrev jag in.

Och hämndaktion vill jag inte kalla det! Det är bara en trevlig grillfest. I ryggbiffens tecken. :P

2009-03-31 @ 11:29:20
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: JanE

"...varför är de gjorda av mat?"

Åkte rätt ner i min samling favoritcitat :)



Å andra, mer seriösa sidan, så är det kanske dags att börja förändra matinköpen - det är ju så mycket skit i den fabriksproducerade maten. Kycklingstackarna matas väl mest med E-nummer och antibiotika så vem vet vad köttet egentligen innehåller när det hamnar i stekpannan... Glasbitarna fungerar nog lite som en väckarklocka.

2009-04-04 @ 13:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0