Let´s dance... Elisabet Höglund?!

Har råkat kolla lite på det där programmet. Tills jag fick syn på skräcködlan Elisabet Höglund... som bloggar.
Vad i... är hon kvar?!? Jag menar inte i programmet... jag menar i media överhuvudtaget!!!

Hon gick förra året lös på oss med dialekter som inte pratar rikssvenska med "rullande r". Vi fick höra att vi hade talfel och att alla reportrar i media som hade avvikande dialekter skulle ha talpedagoger.

Helt enkelt mycket gnäll från den där människan. Konstigt gnäll dessutom... så jag tänkte komma med några tips på RIKTIGA saker hon skulle kunna gnälla på. De är:
  • Sitt hår. Hade jag varit henne hade jag förbannat gud och världen för det där håret. Ser ut som om hon klippt sig med en apterad granat.... *BOM!* Sådär, klar att gå till jobbet!
  • Sin egen dialekt. Låter helt enkelt som en förvuxen, gnällig bebis när hon pratar... detta till den grad att jag inte ens kan läsa en text som hon skrivit utan att jag hör den där förbannade rösten. En röst som tillhör en person jag instinktivt blir förbannad på.
  • Sina tänder. De liknar en näbb på en slags konstig fågel som hugger efter kadaver i en öken någonstans.
Om att få bli av med jobbet på SVT så kläckte hon ur sig:

"- Jag har sökt flera interna jobb som programledare utan att få dem. Och vill de inte ha mig kan jag lika väl lägga ner, säger hon till Aftonbladet. – De borde ha tagit bättre hand om mig.

Min önskan har varit att få ett eget program, och det tycker jag inte är ett speciellt stort krav, säger hon.

Nu ska Elisabet Höglund arbeta som frilansjournalist och inte söka några jobb. Arbetsgivarna får höra av sig till henne istället, säger hon."

Att FÅ ett eget program? Bara sådär? Vad jag vill titta på då? Räknas inte det? Tänk er bara att vara tvungen att sätta på tv:n och se ELISABET HÖGLUND!!! Vilket trauma... precis när man tror att hon är borta dyker hon upp igen. Och raden om att inte söka några jobb... jisses... ni fattar vad jag menar. Hon lever i "lala-land" där man kan äta de rosa molnen som smakar som spunnet socker. Nu måste vi väl ändå höja standarden på "kändisar" som får vara med i programmen i tv? Linda Rosing... Elisabet Höglund... Carl Jan... Blondinbella?!?!? Mitt land är ockuperat av idioter.

Vill jag se Elisabet Höglund går jag på museum... jag förväntar mig en staty av henne bredvid de andra dinosaurierna.

Kommentarer
Postat av: Chriz

hah det låter bra det , glad att jag fick dig på andra tankar alltid lika läskigt att tänka på rosing.



och ang mac gyver och hockeyfrillan , finns en till som har en liten ursäkt tycker jag : Jaromir Jagr.

2009-03-12 @ 20:46:48
URL: http://chrippz.blogg.se/
Postat av: Pezster

Chriz:

Jaromir Jagsdfasdf ?! Inte en susning...

2009-03-12 @ 22:31:42
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: CopyCat

skrattar



tack för dagens första riktigt stooora skratt!!!

2009-03-17 @ 20:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0