Sci-Fi mässan i Malmö

Vi åkte till Sci-Fi mässan i Malmö i helgen. Min son hade stooora ögon, min flickvän var spänd av förväntan att se sin barndoms "crush" Furlong (ni vet, den lille killen på moppen i Terminator 2) och jag... tja... Sci-Fi mässa... klart jag var glad! Mest glad för jag har en vacker flickvän som gillar Sci-Fi, Fantasy och spelar Final Fantasy (hahaha... hur mycket tur kan man ha?!?!)... och för jag har en grabb som delar min fascination över allting med laser, rymdskepp och rymden. Klart det skulle bli en bra dag!!! Fast med de här två galningarna kan ju vad som helst hända... och gör det dessutom...


Det börjar med lite posering utanför mässan. Det står ju en stormtrooper
utanför och vi måste ju ta bilder... min tur... men det hann vi inte...



För vid ett litet försök att sno åt sig ett lasergevär går det fel...
Redan vid ingången... fan, typiskt.



Så nu var det kört. Arrestering innan vi ens kommit in... det brukar ta
mycket längre tid än så... attans!



Väl inne går grabben amok med. Sätter en välplanterad liten FMACK!
rakt i baken på en annan Stormtrooper.



Nu tröttnade de på våra övergrepp och kallade in en Fet Vader för att
sätta punkt. Lilleman åkte in i arresten han med.


Ensam kvar nu... med mitt sällskap i arresten strosade jag mest omkring.
Träffade på Indiana Jönsson som gått vilse (hallååå... vad fan gör han på
en SCI-FI MÄSSA?) som var fascinerad över en kvinnlig Borg. Efter bilden
togs så kom handen fram till kvinnans... erhm... ja... och det blev ett jävla liv.
Han åkte in i arresten. Stormkillarna hade fullt upp idag.



Kommer ni ihåg femte elementet? Tja... tyvärr jag med och det här är INTE
min bild av filmen. De hade rätt IDkort på sig och slapp arresten.


Erhm... arresten här med. Det var alltså inte Leia... men killarna i vitt
slängde in henne i arresten ändå. Lord Fet Vaders order antar jag.



Sci-Fi mässa? Hannibal hade kraschat fel fest... IGEN. Arresten...
Skön snubbe dock... lite stel bara. Hörde efteråt att han tafsat på Indiana
Jönsson i arresten.


En tandläkare med patient. Lustgasen kickade in sen och det hela
spårade ur... ja, helt rätt... in i arresten med båda två.



På vägen ut upptäckte jag att "Beam me up" inte var på riktigt. De körde
hem i bil!!! WTF?! Ännu en barndomsdröm krossad!


Sedan åkte vi hem. Ser redan fram mot nästa gång. Det är något speciellt med alla dessa Sci-Fi freaks/nördar på ett ställe. Jag gillar nördar helt enkelt! Jag är själv en SUPER SCI-FI nörd tycker jag... men på sådana här mässor blir jag ödmjuk...

Nördar rockar!

PS... käre son och flickvän... jag älskar er tokmycket! Tack för en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hahahahahahahaha! Du, P. Nerd är du inte. Tyvärr.

Roliga bilder, nu verkar ha roligt!

2009-03-31 @ 07:32:50
Postat av: Älvan

Skitkul inlägg! Så du var med där! tänk om jag gick förbi min favoritbloggare där :)

2009-03-31 @ 07:54:22
Postat av: Pezster

Veronica:

Det var det! Och jo. Nörd! NÖRD stavas det! Jag är en så jag vet :P

2009-03-31 @ 08:01:03
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Älvan:

Jaaaa, tänk om du gjorde det! Vem är favvobloggaren? vem? VEM?!?!

2009-03-31 @ 08:02:27
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Lucinda

yay! 8D

det var min första SciFi mässa och den var så grym!



kolla gärna min blogg där jag har bilder från mässan! ^__^ http://kirakira.blogg.se



ps. på bild 4 ser man mig i bakgrunden ! XD håller en kasse och min jacka i handen XDD Haha!



2009-03-31 @ 11:17:53
URL: http://kirakira.blogg.se/
Postat av: Bianca

Naaaaaaw vad söta ni är. Inte riktigt kloka! Men söta :P !!!!!!

2009-03-31 @ 11:31:17
Postat av: Maria

Men Pezster nu skrämmer du mig! SciFi-mässa alltså? På riktigt? Ja du är sannerligen en nörd! ;-)

2009-03-31 @ 13:48:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Lucinda:

Skojjar du? Fan vilken fetslump att jag fick dig i bild... rooooligt!

2009-03-31 @ 14:11:31
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Bianca:

Vi? Jag är inte med på bild ju! Men jo... de är otroligt fina... sonen och flickvännen nu alltså... de andra vet i fan... :P

2009-03-31 @ 14:12:32
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Maria:

Jupp... jag är en dundernörd när det gäller Sci-Fi... kan inte hjälpa det... det är så roligt!

2009-03-31 @ 14:13:29
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Ja han den där stormtroopern

hehehe det är jag som är stormtroopern utanför :)

2009-04-27 @ 14:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0