Trams - Earth Hour

Ibland undrar jag vem det är som hittar på allt trams. Nu ska vi släcka ned allting under en timme eftersom... vad? Testa hur elnätet klarar av fluktuationer? Hade det varit på grund av att elpriserna ökar så hade jag varit med. Jag hade kunnat leva med MINIMALT med ström i en vecka bara för att stressa elbolagen lite. Men pga av miljön? Jag är faktiskt skeptisk till hela den här miljöapparaten... speciellt efter Al Gores film som sedan visade sig innehålla lite för mycket felaktigheter för min smak. Känns lite som "Kejsarens Nya Kläder" över hela debatten och jag tycker mig faktiskt se att snubben är naken.

Jag ska ned i källaren och rota fram ALLA mina lampor. Då menar jag verkligen ALLT! Julgransbelysningen, adventsstakar, gamla barndomsnattelampan och jag tror jag till och med köper något nytt på Ikea... eller lånar en enormt energitörstig bygglampa á en miljon watt! Jag ska ta tillfället i akt att låta min lägenhet lysa som en supernova bland alla puckon som faktiskt kommer att göra sig besväret att släcka ned sina hem. Jag ska bli miljödebattens skeptikers fyr i mörkret!

Sådant här trams får mig bara att bli förbannad. Gör något vettigt istället!

Vet ni vad som övertygade mig om att detta är fel? Jo, att det "twittras" rekordmycket om det tydligen... Folk som håller på med Twitter är idioter enligt mig. Alltså måste jag göra tvärtom själv. Ja.. och det faktum att kungen hänger på. Det vägde också rätt tungt.
Stockholm imponerade genom att inte hänga med på det. BRA!
Svart Mjölk? - Haha... mer bläck än vanligt på förpackningarna... bra! NOT! Det finns säkert någon liten miljöhitler någonstans som blir upprörd över det...

Kommentarer
Postat av: Gästen

Du verkar vara en fin kille.

2009-03-28 @ 00:16:58
Postat av: Pezster

Gästen:

sträcker mig efter en ironi servett

Tack.

2009-03-28 @ 00:18:51
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Sven Nordgrén

Instämmer helt! Kommer att tända alla lampor!

2009-03-28 @ 00:24:28
Postat av: Pezster

Sven Nordgrén:

Ah... trevligt! TVÅ fyrar nu alltså minst :)

2009-03-28 @ 00:26:02
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Laxrom

Varför bloggar du, precis som alla andra? Och vad skulle vara vettigt? Ett steg i taget, dåre!

2009-03-28 @ 00:38:29
URL: http://laxrom.se
Postat av: Pezster

Laxrom:

Naw... en upprörd twittrare... naaaaw!

Förresten bloggar jag för att jag kan åstadkomma inlägg som är längre än 140 tecken...

2009-03-28 @ 00:42:19
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Mathias Ohlin

Du verkar ju veta exakt vad debatten/aktionen går ut på??? Det måste vara härligt att vara så blåögd och inte se mer än dit näsan räcker? Va enkelt du måste ha det. Slippa allt vad mer komplicerade frågor heter. Så skulle jag också vilja, men inte genom ignorans dock

2009-03-28 @ 00:43:42
Postat av: Pezster

Mathias Ohlin:

Yup.. jag har koll. Jag är helt säker på... i all min ignorans... att aktionen är helt meningslös.

Eftersom du tydligt tillhör den där fåraskaran som ska släcka ljuset önskar jag dig lycka till!

Du twittrar, va? Fråga mig inte hur jag visste...

2009-03-28 @ 00:52:55
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Nikki

Äääh va fan varför inte hänga med och släcka ner en timme? Kan nog vara nyttigt att sitta en timme i mörkret och filosofera lite. Om inte annat är det en intressant syn att se en hel stad släckas ner

2009-03-28 @ 00:55:07
URL: http://www.ravagedband.com
Postat av: Pezster

Nikki:

Nope. Aj dånt lajk. Mina glödlampor blir så jobbiga om de inte får mat. :P

2009-03-28 @ 00:59:51
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Simon

Hahaha! Underbart inlägg!

2009-03-28 @ 01:17:02
Postat av: Pezster

Simon:

Underbar feedback! Tack!

2009-03-28 @ 01:59:50
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pappa B

Jag kommer precis som dig hålla tänt!

2009-03-28 @ 08:01:28
Postat av: Maria

Jag kommer att ha det helt mörkt här hemma ikväll när det earth hour, men fan ta Vasateatern om de släcker ner en timme mitt i pjäsen när jag är där!



Helt seriöst så tycker jag ju självklart att det är viktigt att värna om miljön, men att släcka ned lampor i en timme när vi har så mycket annat, bra mycket viktigare aspekter att arbeta med känns bara löjeväckande. Jag kan se poängen med att få folk engagerade i miljöfrågor osv och de flesta människorna är trots allt ja-sägare, sådana som följer utan att reflktera själva. Dessa gör detta och sen glömmer de bort det efter en timme om ingen startar ett nytt projekt de kan följa och engagera sig i utan att reflektera över. Hade detta skapat ett engagemang som faktiskt gjorde skillnad i den stora bilden så visst, men det är väl inte så troligt va?

2009-03-28 @ 12:02:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0