Diskussion vid kaffemaskinen

Står vid kaffemaskinen på jobbet och vi pratar om rasism. Vi jobbar på ett kontorshotell i väntan på att våra nya lokaler ska bli klara så det är väldigt blandat med folk här. Det blir lite för allvarligt ett tag och en liten tjej som jobbar med smink utbrister:
"Jag bryr mig inte om, om människor är vita, röda, gula, bruna, gröna eller lila! Människan finns på insidan!" Säger hon snusförnuftigt.
"Precis! Vänta nu här. Lila människor?!" Utbrister jag.
"Ja... du vet vad jag menar..."
"Nej! Åt helvete med lila människor. Någonstans måste vi fan dra en linje!"
"Va???" Hon tror nog jag är knäpp.
"Ja! Fast inte om de är lila på grund av att de kvävs. Då får vi hjälpa dem."
"????????" Hon ser mest paff ut.
"Mer kaffe?" Frågar jag snällt.

Sådärja. Nu kommer jag inte bli indragen i tunga diskussioner mer på jobb. Skönt.

Kommentarer
Postat av: lisa

hahahaha! fy fan va jag fick skratta nu! :D

2009-05-07 @ 17:21:27
URL: http://lisasjoshult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0