Dating runt 30...



Jag sitter där vid bordet. Mitt emot mig sitter en kvinna med stort överväldigande mörkt hår. Vackra ögon, tänker jag för mig själv. Är alltså ute på en liten dejt. Aldrig mött människan förut utan det har varit några mail fram och tillbaks bara. Hon skrev jävligt vackert, roligt och snabbt. Nu när jag sitter framför henne blöder mina öron nästan. Hon har berättat om allting som hon SKA göra med sitt liv. Det är resor, leva med munkar, klättra i berg m.m. Sitter mest och väntar på att hon ska kläcka ur sig något om att vinna nobelpriset med. Intensiv helt enkelt. Fast på fel sätt. Liksom utstrålar en massa "se vad jag vill göra! Se vad jag SKA göra!" Undrar var allt sådant kommer ifrån? Shit, vad jobbigt, blir trött bara av att föreställa mig allt jädra flängande runt jordklotet. Börjar önska att jag hade en öl framför mig istället.

Plötsligt tystnar hon, tittar på mig och frågar om något är fel...

"Nej. Det är inget fel. Men du har precis berättat om allt du ska hinna med. Men ring mig när du är färdig med allt. Så kanske vi kan se träffas då istället."

Inte poppis. Hon ler lite nervöst... gör någon min åt mig.... undrar om jag är allvarlig. Skruvar lite på sig.

"Yup." Får jag fram.
"Nu blev det helt konstigt." säger hon.
"Tja..."
"Så du vill inte träffa någon som vet vad hon vill? En stark kvinna?"
"Erhm..."

Jag tittar på henne. Där hon sitter i defensiv position med blixtar i ögonen. Ska jag förklara att jag redan gjort mina saker i livet, nu vill jag göra saker tillsammans med någon. Inte höra hennes plan om hon själv och hennes visioner de närmsta åren? Ni vet... tvåsamhet? Ska jag förklara?

"Nej. Du har rätt. Tack för kaffet." Jag reser mig och går. Pallar inte.

Kommentarer
Postat av: tranz

din blogg är faktiskt bland dom bästa jag läst hitlls måste bara tillägga det nu när jag spammar dig med kommentarer :P

2007-10-18 @ 22:22:07
URL: http://sherdil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0