Helgen spenderas vid...

None
Min son fiskar aborre vid Immeln (från förra året)... Den lille parveln får mer fisk än mig... morr....

IMMELN
En gång om året drar jag, sonen och mina föräldrar till en stuga vid Immeln. Alltid i september. Det är kallt men oftast får vi fint väder. När vi landar där lite senare idag (c:a 16.00) så packar vi upp allting, gör det mysigt och ser till att vi har allt vi behöver. Sedan springer jag och lilleman ned till sjön och ut på bryggan. För några sekunder så är det svårt att andas.
Så vackert.
Sedan har vi 2 dagar av ren tysthet, bara varandra, sjön, elden, fiske, god mat och det där lugnet som bara infinner sig på den här platsen - magiskt.

Den här gången har jag dessutom med mig en extra bra sak (nu blir bloggen väldigt riktad till en person). Nämligen Jenny (ja, DU favvo). Dig tar jag med mig i mitt hjärta och allting jag ser, upplever jag med dig. Du vet den där lilla versionen av dig som bor i mitt huvud? Hon kommer hålla mig sällskap under hela helgen, få mig att le och njuta det där lilla extra av allting. Du är underbar!

Och en gång... så ska du sitta med mig på den där bryggan... på kvällen... jag ska hålla om dig och viska i ditt öra hur mycket jag älskar dig. Och du kommer le som bara du kan och titta med dina mycket speciella ögon på mig... och när våra läppar möts så stannar allting upp en stund som om själva världen vill uppleva oss i slowmotion.



Bra låt ovan. För mig handlar det om att se förbi allt elände och inse att det finns vackra saker här. Texten hittar ni här.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack för kommentar :). Måste säga att det verkar supermysigt, hoppas ni får en toppenhelg. Läste ditt ankskämt och tänkte att jag kan bjuda på ett riktigt barnsligt ett tillbaka.



Säg följande ord på engelska. Upprepa tio gånger



Köp+se+stol+tio



Barnsligt. Jag vet. Men skoj. :)

2008-09-26 @ 13:53:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/22139/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0